x تبلیغات
سایت پیدایش مرجعی معتبر و قانونی برای ایده و استارتاپ هایتان

راه اندازی استارتاپ

 نکاتی پیرامون راه اندازی استارتاپ

– در ابتدا بهتر است پس از اینکه ایده ای به ذهنتان رسید، آن را بر روی کاغذ بیاورید و به تدریج آنرا کامل تر و پخته تر کنید. توجه به نیازهای موجود در جامعه و پیرامون خود و همچنین اقداماتی که توسط دیگر استارتاپ های موفق در حوزه مشابه شما انجام شده، بسیار حایز اهمیت است. از بین آنها، موفق ترین استارتاپ ها را دنبال کنید، نیازها را ببینید و فرصتها را شناسایی و بهترین آنها را بیابید و از آن برای ایجاد استارتاپ خود، حداکثر بهره را ببرید. به عنوان مثال میتوان از استارتاپ آپارات، به عنوان نمونه و راهکار خوبی پس از فیلترینگ یوتیوب یاد کرد. در صورت داشتن یک تیم خوب و حرفه ای و استفاده از شتاب دهنده های مناسب، درصد موفقیتتان بیشتر می شود.
رونق استارتاپ های نوپا با کمک پیدایش
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ایده های خلاقانه، سرمایه گذاری و ... کافیست وارد سایت جذاب پیدایش شوید.

استارتاپ چیست؟سایت پیدایش

 در ابتدا بهتر است بدانیم که استارتاپ چیست. استارتاپ ها در واقع نوعی از کسب و کارها هستند که بر پایه تفکرات نو، خلاقیت و کارآفرینی ایجاد شده اند تا روش های جدیدی برای برطرف کردن برخی نیازهایی که راه حل مشخص ندارند ارائه دهند.

اما آیا می توان به استارتاپ به عنوان یک شفل مناسب نگاه کرد؟ آیا آن ها در دسته مشاغل پر درآمد قرار می گیرند؟ آیا می توان با استارتاپ زندگی را گذراند؟
قبل از پاسخ به این سوال باید بدانید که موفقیت استارتاپ مانند تمام مشاغل دیگر تضمین شده نیست و به چیزهای زیادی بستگی دارد. اما نمونه های بسیاری در دنیا و حتی کشور خودمان وجود دارد که نشان می دهد که می توان روی استارتاپ ها به عنوان مشاغل پر درآمد حساب کرد.
رونق استارتاپ با کمک پیدایش
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شتاب دهنده ها و ... کافیست سری به سایت پیدایش بزنید.

 

اهمیت کار در استارتاپ-سایت پیدایش

 اهمیت کار در استارتاپ

در این مقاله دیدیم که چرا کار در یک استارتاپ می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد. استارتاپ ها بر پایه خلاقیت و نوآوری ایجاد می شوند و این امر باعث پیشرفت سریع آن هاست. کا در فضایی متفاوت و پویا در کنار تیمی خلاق واقعا می تواند شگفت انگیز باشد. در چنین محیط هایی همیشه چالش های جدیدی در کار ایجاد می شوند که غلبه بر آن ها بسیار شیرین و دلپذیر است.
 
 
راه اندازی بهترین استارتاپ با کمک پیدایش
برای کسب اطلاعات در خصوص ایده یا شتابدهنده و ... کسب و کارتان ما پیدایش را به شما پیشنهاد می کنیم.

بهترین استارتاپ-پیدایش-3

 – کسب و کار های سنتی بعد از راه اندازی به یک درآمد نسبی می رسند. زیرا آن ها کسب و کار خود را بر اساس فرآیندی که از قبل ثابت شده راه اندازی کرده اند و مخاطبان خود را می شناسند. در استارتاپ ها به دلیل جدید بودن ایده و نو بودن آن ها مسیر پیش رو ناشناخته است. بنابراین استارتاپ ها با چالش ها و موانع زیادی روبه رو می شوند تا به ثبات نسبی برسند و بتوانند مخاطبان خود را جذب کنند و به درآمد برسند. اما به دلیل رشد زیادی که در مسیر دارند میزان درآمد آن ها می تواند چندین برابر یک کسب و کار سنتی باشد.

به دنبال بهترین شتاب دهنده ها هستید؟
برای کسب اطلاعات در خصوص شتاب دهنده چیست یا مشکلاتی که نیاز به ایده دارند نیز به شما سایت پیدایش را پیشنهاد می کنیم تا کسب و کارتان جزو یکی از پر رونق ترین کسب و کارها شود.

• استفاده از قانون ۸۰/۲۰-پیدایش

 • استفاده از قانون ۸۰/۲۰

توجه کنید که مخاطب بیشتر برای گذران وقت و برقراری ارتباط با دیگران به شبکه های اجتماعی مراجعه می کند بنابراین محتوایی که در شبکه اجتماعی قرار می دهید باید ۸۰ درصد بتواند وی را سرگرم کرده و بیست درصد مرتبط با کسب و کار شما باشد. در غیر این صورت حفظ مخاطب مشکل خواهد شد و با ریزش مخاطب مواجه خواهید شد.
 
اشنایی با بهترین استارتاپ های دنیا با پیدایش
برای کسب اطلاعات در خصوص اصطلاحات استارتاپی یا شتابدهنده نیز کافیست سری به سایت پیدایش بزنید.

اما بازاریابی دیجیتال چیست؟-وب سایت پیدایش

 اما بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتالی که به دیجیتال مارکتینگ شناخته شده است شامل تمام فعالیت هایی است که در بستر اینترنت برای دیده شدن و تبلیغات انجام می شود. فعالیت در این حوزه به سادگی توضیح و تعریف آن نیست. بلکه نیازمند تخصص و تکنیک های خاصی است که فعالان این حوزه باید آن ویژگی ها را داشته باشند. در بازاریابی دیجیتالی کسب و کار در ارتباط مستقیم با مخاطب قرار دارد و با استفاده از یه سری تکنیک ها و قوانین خاص این حوزه به راحتی می توان با کمترین هزینه، به بازدهی تبلیغاتی مد نظر رسید.
 
دوست دارید شما هم یه استارت آپ داشته باشید؟
برای کسب اطلاعات بیشتر مانند شتابدهنده چیست یا سرمایه گذاری روی استارتاپ نیز به شما سایت پیدایش را پیشنهاد می کنیم.

ایده خلاقانه لزوما نباید اولین باشد

 ایده خلاقانه لزوما نباید اولین باشد

برای موفقیت استارتاپ بر اساس ایده های خلاقانه کسب و کار به این نکته توجه کنید که لزوما نباید اولین استارتاپ در حوزه مورد نظر باشید و حتی از اشباع بازار خاصی که قرار است وارد آن شوید هراس نداشته باشید. ممکن است ایده های خلاقانه کسب و کار شما آن قدر خوب و مناسب عمل کند که بتواند رقبای دیگر را از بازاری که مدتهاست از آن خود کرده اند کنار بزند.
بنابراین همیشه دنبال این نباشید که ایده های خلاقانه کسب وکار شما، اولین در حوزه کسب و کار خاصی باشد بلکه بهتر است تمام هم و غم خود را بگذارید که ایده جدید، و جذابی ارائه دهید و در عین حال ایده خلاقانه خود را به خوبی پرورش داده و آن را با داده های به دست آمده از بازار هدف خود پردازش کنید و در نهایت به نتیجه مطلوب که می توان اولین قدم ها برای راه اندازی کسب و کار جدید بر اساس ایده خلاقانه شما باشد را بردارید و استارتاپ مورد نظر را راه اندازی کنید.
 
به دنبال جذب سرمایه گذار هستید؟
ما نه تنها برای جذب سرمایه گذار بلکه برای کسب اطلاعات در خصوص سرمایه گذاری نیز به شما سایت پیدایش را پیشنهاد می کنیم. چون با پیدایش می توانید کسب و کار خود را رونق ببخشید و این همان چیزی است که ما می خواهیم.

وضعیت و انتظارات از استخدام تیم همکار در استارتاپ

   وضعیت و انتظارات از استخدام تیم همکار

مشخص کنید که چه توقعات و انتظاراتی از استخدام تیم همکار دارید. امروزه بسیاری از استخدام ها در استارتاپ ها انجام می شود و افراد بسیاری در قالب استارتاپ مشغول کسب و کار خود هستند. کسانی که استارتاپ ها را راه اندازی می کنند، باید معیارهای استخدام این نوع افراد را مشخص و سعی کنند تیمی را در اختیار بگیرند که آنها را برای رسیدن به هدف آماده کند.
 
استارتاپ موفق چگونه یک استارتاپ موفق می شود؟
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سریتامد یا ایسمینار کافیست وارد سایت پیدایش شوید تا شماهم استارتاپ نوپایتان معروف شود.

بهترین سرمایه گذاری در دنیای تجارت

 بهترین سرمایه گذاری در دنیای تجارت و صنعت است یا استارت آپ؟

به گزارش پیدایش بسیاری از افراد علاقه مند هستند که دارایی های خود را در جهت افزایش سود و بهره وری سرمایه گذاری کنند اما نمی دانند بهترین سرمایه گذاری می تواند در چه بخشی انجام شود و از نظر این که بهترین سرمایه گذاری بر روی چه چیزی می تواند باشد سردرگم هستند.
در این مقاله راجع به این مطلب بحث می کنیم که بهترین سرمایه گذاری بسته به فرد یا شرکت سرمایه گذاری می تواند متفاوت باشد. برخی بهترین سرمایه گذاری را در بورس می دانند، برخی به صندوق سرمایه گذاری پیشنهاد می کنند بهترین سرمایه گذاری کمک به راه اندازی و توسعه استارت آپ است. هر کدام از این افراد موارد و اهدافی را مدنظر دارند که می تواند در جای خود صحیح و درست باشد.
رونق استارتاپ های نوپا در سایت پیدایش
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ایده های خلاقانه یا سرمایه گذاری استارتاپ تنها کافیست وارد سایت پیدایش شوید تا شماهم یک استارتاپ معروف داشته باشید.

مرحله دوم- انتخاب بهترین ایده برای تجاری سازی آن

 مرحله دوم- انتخاب بهترین ایده برای تجاری سازی آن

در این مرحله باید ایده خود را قالب یک کسب و کار در نظر بگیرید و شرایط آن را در بازار بررسی کنید و به دنبال تشکیل یک تیم برای اجرایی آن باشید. همچنین باید یک برنامه چشم انداز برای کسب و کار خود بنویسید که بیان کننده اهداف کسب و کار شما باشد.

راه اندازی استارتاپ به صورت اصولی در سایت پیدایش
برای کسب اطلاعات در خصوص آسان اسپرت یا شتابدهی تنها کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

عوامل شکست استارتاپ- موفقیت کسب و کار بسته به عملکرد است

  موفقیت کسب و کار بسته به عملکرد است

بنابراین در اختیار گرفتن بازار کار، منوط به نوع عملکرد استارتاپ دارد. در این که تا چه میزان توانسته بازار کار را شناسایی، مشتری هدف را بشناسد و اولویت ها و نیازهای او را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد و بتواند راه حل بهتری نسبت به سایرین در رفع مساله و نیاز وی ارائه نماید.
 
استارتاپ نوپای خود را تبدیل به یک استارتاپ معروف کنید.
برای کسب اطلاعات در خصوص سریتامد تنها کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

روش های کسب درآمد اینترنتی

 روش های کسب درآمد اینترنتی

استارتاپ ها بسته به هدف، برنامه و ایده ای که بر اساس آن بنا نهاده شده اند می توانند از انواع روش های کسب درآمد از اینترنت استفاده کنند.ممکن است هدف ابتدایی و اصلی استارتاپ فقط کسب درآمد اینترنتی باشد یا بخشی از هزینه های مدیریت کسب و کار خود را از طریق کسب درآمد از اینترنت تامین نماید.بنابراین به حجم درآمدی که استارت آپ طراحی کرده است که بتواند کسب درآمد اینترنتی داشته باشد انواع مختلف روش کسب درآمد از اینترنت وجود دارد.در اینجا برخی از دسته بندی هایی که می تواند برای کسب درآمد اینترنتی وجود داشته باشد آورده شده است:
• فروش محصول
کسب درآمد اینترنتی از فروش که هر کدام می تواند به دو بخش تقسیم شود.
به گونه ای که ممکن است فروش محصول نهایی استارتاپ باشد که قرار است به صورت اینترنتی انجام شود. یا ممکن است اصل استارت آپ بر این هدف بنا نهاده شده باشد که کالاهای دیگران را در قالب یک بستر اینترنتی به فروش برساند و سهم خود را از این کسب درآمد اینترنتی بردارد.
 
برای کسب اطلاعات در خصوص راه های ایده پردازی تنها کافیست وارد سایت اینترنتی پیدایش شوید.

 

شتابدهنده ها، هموار کننده مسیر تبدیل ایده به استارتاپ ها

 شتابدهنده ها، هموار کننده مسیر تبدیل ایده به استارتاپ ها

عملی کردن و پیاده سازی ایده، تنهایی و بدون تجربه نمی شود. امروزه مراکز رشد و شتابدهنده هایی ایجاد شده اند که کمک شایانی به کسانی که ایده دارند اما سرمایه و تجربه کافی برای راه اندازی استارتاپ و کسب و کار را ندارند، می کنند. این مراکز چه به صورتی خصوصی و چه دولتی وجود دارند و به حمایت از ایده ها به صورت مشاوره های تخصصی، مکان برای کار، خدمات آزمایشگاهی، بازاریابی، کمک به تولید و ارائه محصول و… می پدازند.
 
برای کسب اطلاعات در خصوص راه های ایده پردازی تنها کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

استارتاپ ها چگونه قیمت گذاری می شوند؟

استارتاپ ها چگونه قیمت گذاری می شوند؟
در ابتدای شروع و راه اندازی یک استارتاپ، ارزش گذاری اولیه آن نزدیک صفر می باشد. اما به تدریج و با رشد و توسعه استارتاپ، سرمایه گذاران شروع به قیمت گذاری استارتاپ می کنند. تخمین ارزش و قیمت گذاری استارتاپ برای بنیانگذاران آن بسیار حائز اهمیت می باشد، چرا که استارتاپ ها در قبال سهمی که به سرمایه گذاران می دهند، پول دریافت میکنند، لذا این مبلغ رابطه مستقیمی با ارزش و قیمت گذاری استارتاپ دارد.
برای کسب اطلاعات در خصوص ایده یا شتابدهنده ها تنها کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

 

معیارهای یک ایده خلاق

معیارهای یک ایده خلاق عبارتند از:
• سادگی (simple)
 
• درایت و زیرکی (smart)
 
قابلیت ترسیم و ارائه crafted-well))
 
• آشنا و ملموس بودن (familiar)
 
• قابلیت استفاده در زمینه های مختلف (shareable)
 
• اصیل و جدید بودن (original)
 
• رسا و قوی بودن (resonant)
 
• قابلیت تغییر و انعطاف پذیری (flexible)
 
• چالش پذیری و ایجاد حس رقابت (challenging)
 

استارتاپ در نقش کاریاب

 استارتاپ در نقش کاریاب

همچنین استارتاپ ها می توانند ایده اتصال کارفرما و متقاضی اشتغال را دنبال کنند. یعنی خود استارتاپ بر اساس این ایده شکل بگیرد که امکان اتصال کارفرماها و متقاضیان اشتغال را فراهم کرده و مثلا در قالب یک سایت کاریابی به صورت آنلاین این کار را انجام دهد. کاری که این روزها انواع سایت کاریابی آن را انجام می دهند. می توان با افزودن کمی چاشنه خلاقیت و ارزش افزوده به سایت کاریابی، یک استارت آپ جدید رقم زد که بتواند در مقایسه با مراکز دیگر مثلا مراکز فعال کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل بهتر عمل کرده و نیازهای بازار کار را تحلیل و بر اساس ایده و نگاه جدیدی فعالیت تازه ای را در این حوزه انجام دهد.
همه این موارد به شرطی است که شما بتوانید انجام فعالیت خود را به نحو شایسته ای با بازدهی بهتر و سهولت بیشتر انجام دهید.پس ایده راه اندازی استارتاپ در این حوزه هم می تواند خودش ایده جالبی باشد.علاوه بر آنکه خود اطلاعات و داده های موجود در سایت کاریابی یا مراکز فعالی که در کشور فعالیت دارند مانند کاریابی تهران می توانند منبع الهام ایده های جدید باشد، خود راه اندازی و توسعه سایت کاریابی و یا متفاوت با موارد مرسوم در این بازار هم می تواند نوعی بهره برداری از این ایده باشد. به گونه ای که بهانه ای برای راه اندازی یک استارتاپ جدید شوند.
برای دانستن شتاب دهنده چیست تنها کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

نمونه هایی از کسب و کار اینترنتی در منزل

 نمونه هایی از کسب و کار اینترنتی در منزل

زن خانه داری که به فروش دست سازه های خود می پردازد می تواند یک نوع کار در منزل اینترنتی به وجود آورد و محصولات و کالاهای خود را به بازار هدف و کسانی که علاقه مند این دست سازه ها هستند عرضه کند و با فروش آنها در وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی کسب درآمد از اینترنت و مهارتی که دارد داشته باشد. هنرمندی که نقاشی می کشد یا تصویرگری کتاب می کند، آشپزی که می تواند غذاهای جدید درست کند تا مربی کودکی که می تواند کودکان را سرگرم کند و به آنها آموزش دهد همه به نوعی می توانند کار در منزل اینترنتی داشته باشند.

ملزومات کار در منزل اینترنتی
لازمه داشتن کار در منزل اینترنتی داشتن یک مهارت، تخصص، هنر و … همچنین آشنایی با نحوه کسب درآمد از اینترنت و آشنایی با بسترهایی است که از آن طریق بتوان حاصل مهارت، تخصص و یا هنر خود را به فروش رساند. دراین صورت است که یک کسب و کار اینترنتی در منزل شکل می گیرد.
حتی بخش جذابی که این روزها توجه استارت آپ ها را هم به خود جلب کرده است حوزه آموزش است. بسیاری از استارت آپ ها بر این نکته استوار شده اند که بتوانند مهارت، تخصص و یا هنر خاصی را به صورت بسته های آموزشی، یا آموزش های به صورت زنده از طریق امکانات فراهم شده توسط اینترنت به دیگران آموزش دهند و از این طریق کسب درآمد اینترنتی داشته باشند.
برای کسب اطلاعات در خصوص سرمایه گذاری استارتاپ یا مشاهده لیست شتابدهنده ها کافیست وارد سایت پیدایش شوید.
 
 
 

ایده ها چگونه بوجود می آیند؟

 ایده عبارت است از یک مفهوم و یا یک اثر ذهنی جدید. ایده ممکن به صورت فردی یا گروهی ارائه گردد. تفکری که مربوط به خدمات و محصولات موجود باشد ایده بشمار نمی آید، بلکه ایده یا طرح نو باید باعث ایجاد تغییر در محصول و خدمات گردد و یا محصول جدیدی را ایجاد کند.

ایده فردی
ایده ای است که توسط یک شخص ایده پرداز و خلاق ارائه میگردد و دسترسی به محتوای آن برای سایر افراد به جز داوران جشنواره امکان پذیر نیست.
ایده گروهی
ایده است که توسط یک شخص ایده پرداز به عنوان سر گروه به همراه سایر اعضای گروه به طور مشخص ارائه می شود. مالکیت معنوی ایده گروهی برای تمام اعضای گروه به صورت یکسان می باشد.
ایده گروهی نامشخص
ایده ای است که توسط یک شخص ایده پرداز به عنوان سرگروه به همراه ایده پردازان دیگر به صورت ناشناس جهت تکمیل و پختگی بیشتر ایده و همچنین استفاده از حداکثر قدرت و توان فکری و خلاقیت ایده پردازان، ارائه می گردد.
برای کسب اطلاعات در خصوص استارت آپ ها یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر کافیست وارد سایت پیدایش شوید.
 

سرمایه گذاران و شتاب دهنده ها چگونه بر روی استارتاپ ها سرمایه گذاری می کنند؟

  مراحل سرمایه گذاری در شتاب دهنده ها

شتاب دهنده استارتاپ چیست؟ چگونه بر روی استارتاپ سرمایه گذاری می کند؟ آیا استفاده از آن هوشمندانه است؟ سوالات زیادی از این دست درباره شتاب دهنده ها وجود دارد. امروزه، شتاب دهنده ها توجه عده زیادی را به خود جلب کرده اند. آن ها همواره به عنوان صندوق سرمایه گذاری و روش مناسبی برای رشد سریع تر استارتاپ ها ش در نظر گرفته می شوند. شتاب دهنده ها بر مراحل اولیه استارتاپ ها تمرکز می کنند. اما به راستی شتاب دهنده ها چطور کار می کنند؟

روند کاری شتاپ دهنده ها برای سرمایه گذاری روی استارتاپ ها:
• در خواست و پذیرفته شدن استارتاپ ها
جلب حمایت شتاب دهنده های شناخته شده برای حمایت از استارتاپی خاص به طور قابل ملاحظه ای سخت و دشوار است. پس از درخواست، تنها ۱ تا ۳ درصد استارتاپ ها به طور معمول پذیرفته می شوند. در این روند شما وارد فاز شناسایی متقابل با اپراتور شده و چیزهای بیشتری درباره جزییات شتاب دهنده خواهید فهمید. شما تا زمانی که تمامی شرایط را نپذیرفته اید و اقدام به امضای قرارداد نکرده اید مجبور به پذیرش هیچ یک از شرایط نیستیتد. به دلیل شرایط کاری خاصی که برخی از شتاب دهنده ها دارند، در این مرحله، برخی از شتاب دهنده ها حتی بعد از پذیرفته شدن نیز از همکاری با آن ها انصراف می دهند.

• دریافت سرمایه از شتاب دهنده ها
یکی از اصلی ترین دلایلی که صاحبان ایده و استارتاپ ها را به دنبال شتاب دهنده ها می کشاند، جذب سرمایه است. از طرف دیگر، شتاب دهنده ها نیز به دنبال بهترین سرمایه گذاری هستند. شتاب دهنده ها عموما پول را در عوض سهام در اختیار استارتاپ ها قرار می دهند.
به خاطر داشته باشید، هنگامی که پیشنهاد صورت گرفته از سمت شتاب دهنده ها در عوض سرمایه گذاری، فقط سهام بخش کوچکی از استارتاپ می باشد بی چون چرا آن را نپذیرید چرا که ممکن است همین بخش کوچک در آینده سرمایه عظیمی را برای شما فراهم آورد.

• تمرکز
یکی از بزرگترین مزایای این سیستم، تمرکز بر کارآفرینان است. بر طبق نظرسنجی های به دست آمده، شتاب دهنده ها برای این موضوع یک دوره ۳ تا ۶ ماهه را در نظر می گیرند. این بازه زمانی بسیار پر تنش است و در آن افراد مجبور می شوند که با افزایش میزان تمرکز، کار را به خوبی جلو ببرند. شتاب دهنده باید مطمئن شوند که سرمایه گذاری آن ها بیهوده نبوده و برایشان سود آوری دارد.

برای کسب اطلاعات در خصوص پذیرش شتاب دهنده و ... کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

آیا استارتاپ برای موفقیت نیاز به داشتن اپلیکیشن دارد؟

  راه اندازی استارتاپ چقدر در گرو داشتن اپلیکیشن است؟

به عنوان صاحب یک استارتاپ، اگر فکر می کنید که دانلود اپلیکیشن ها فقط برای نام های بزرگی نظیر آمازون و اوبر کاربرد دارند، بهتر است که در دیدگاه خود تجدید نظر کنید. ممکن است که شما فکر کنید که داشتن یک وب سایت خوب که قابلیت اجرا روی تمامی دستگاه ها را دارد برایتان کافی است. اما آیا به واقع این طور است؟ آیا واقعا به نصب اپلیکیشن احتیاج ندارید؟ برای تمامی کسب و کارها ارائه روشی برای ارتباط بین صاحب کسب و متقاضی ضروری به نظر می رسد. طراحی یک وب سایت استاندارد نیز بخشی از همین استراتژی می باشد. به طور مشابهی، اگر شما یک اپلیکیشن موبایلی را برای کسب و کار خود خود توسعه دهید، ارتباط میان شما و مشتریانتان یه قدم جلوتر می رود و شما دقیقا خواهید فهمید که مشتری هایتان از شما چه می خواهند. این امر برای استارتاپ ها در مقایسه با سایر کسب و کار ها تعیین کننده تر است.
امروزه استارتاپ ها برای اینکه بتوانند کسب و کار خود را رونق دهند باید از تمامی مزایای داشتن یک اپلیکیشن همانند بررسی سرمایه گذاری استارتاپ بهره مند شوند. داشتن یک وبسایت برای معرفی سرویس ها کافی نیست چون وب سایت ها عموما فقط به منظور ارائه خدمات طراحی می شوند اما نصب اپلیکیشن ها هدف دیگری هم دارند که آن درگیر کریدن مشتری هاست. امروزه استفاده از اپلیکیشن ها بخشی از زندگی روزانه ما را تشکیل می دهد. کافی است نگاهی به فعالیت های خود در طول شبانه روز بیاندازید تا دریابید که به چطور متناوبا از دانلود اپلیکیشن های مختلف استفاده می کنید! گوش دادن به موسیقی های آنلاین، خرید بلیط، گرفتن اسنپ، یادگیری زبان و… تنها بخشی کوچکی از کاربرد اپلیکیشن ها در زندگی ما هستند!
یک اپلیکیشن مناسب به خوبی می تواند مشتری های شما را متقاعد کند که به سراغ شما بیایند. راحتی و انعطلف پذیری مساله ای است که بسیارری از مشتری ها به دنبال آن هستند و هنگامی که آن ها را در کسب و کار شما بیابند، آن را به سایر موارد ترجیح می دهند. امروزه تقریبا تمامی کسب و کارها، به ویژه استارتاپ ها، روی توسعه اپلیکیشن های موبایلی خود سرمایه گذاری ویژه ای انجام می دهند. شاید بپرسید که دلیل آن چیست؟ چون نصب اپلیکیشن ها مزایای بسیاری در ماقیسه با وب سایت ها دارند.

به یاد داشته باشید که نرخ استفاده از گوشی های همراه در دنیا روز به روز در حال افزایش است. دسترسی آسان یکی از مهم ترین مزایای دانلود اپلیکیشن هاست که مشتری های شما این امکان را می دهد که در هر ساعت از شبانه روز و در هر کجای دنیا از سرویس هایی که ارائه می دهید آگاه شوند. علاوه بر آنچه گفته شد، اپلیکیشن ها سریع تر از وب سایت ها عمل می کنند. از طرفی وقتی که مشتری اقدام به نصب اپلیکیشن شما می کند، هر بار که از گوشی تلفن همراه خود استفاده می کند اثری از شما را در آن می بیند و این امر خود نوعی تبلیغات برای برند شما محسوب می شود.

برای کسب اطلاعات در خصوص راه های ایده پردازی یا واژگان استارتاپی  و ... کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

استارت آپ چیست و چگونه راه اندازی می شود؟

  در این مقاله به این مقوله می پردازیم که استارت آپ چیست؟ چگونه راه اندازی می شود؟ و اطلاعات جالبی راجع به این که استارت آپ ویکند چیست ارائه خواهد شد.

استارت آپ چیست؟
طبق واژه نامه کسب و کار (www.businessdictionary.com) در تعریف این که معنی استارت آپ چیست آمده است، مرحله اولیه از چرخه حیات یک کارآفرینی است که کارآفرین از مرحله ایده به مرحله تامین مالی حرکت می کند و ساختار مبانی کسب و کار خود را بنیان می نهد و عملیات یا اقدامات تجاری خود را آغاز می کند. یک شرکت استارت آپی، شکل تازه ای از کسب وکار است که پاسخی به نیاز و درخواست احساس شده پیرامون کالا یا خدمتی است که از سوی بازار دریافت می شود. هدف از راه اندازی آن، رشد سریع در ارائه چیزی است که بتواند شکاف خاصی از بازار را پر کند. فارغ از این که معنی استارت آپ چیست، هیچ پارامتر ثابتی نیز در این که چه نوع شرکتی را می توان در زمره استارتاپ ها قرار داد وجود ندارد؛ اما این اصطلاح معمولا برای شرکت های با تکنولوژی بالا که کالاهایی را تولید می کنند تا از تکنولوژی برای ارائه نوع جدیدی از کالا یا خدمت استفاده کنند اطلاق می شود.
به همین ترتیب، هیچ قانون مشخصی در رابطه با زمانی که دیگر شرکت خاصی، استارتاپ محسوب نمی شود، وجود ندارد. برخی پیشنهاد می کنند یک استارتاپ وقتی به یک حجم مشخص رسید، یا مسیرش به سمت سودآوری تکمیل شد، یا سطح بالایی از بودجه های سرمایه گذاری را دریافت کرد دیگر از مرحله استارت آپ گذشته است. برخی نیز معتقدند وقتی استارت آپ به یک شرکت و سازمان عمومی تبدیل شد یا به یک شرکت بزرگ تر پیوست دیگر از مرحله استارت آپی گذشته است. این روزها این واژه را از زبان بسیاری از افراد درگیر کسب و کار می شنوید و شاید برایتان جالب باشد بدانید AirBnb، فیس بوک، و اوبر هم روزی یک استارت آپ محسوب می شدند. بعد از پرداختن به معنی استارت آپ، باید به این نکته اشاره کرد استارت آپ ها اصول اساسی دارند که شامل موارد زیر است:

سریع راه اندازی می شوند
اخذ تصمیم و تغییر اولویت ها در این نوع کسب و کار به سرعت انجام می شود. رشد و گسترش کسب و کار در یک زمان محدود است و همه چیز در یک استارت آپ سریع اتفاق می افتد.

بنیانگذاران
علی رغم این که تیم، تاثیر قابل توجهی بر این نوع کسب و کار دارد، اما یک استارت آپ مخلوق بنیانگذارانش است که معمولا شامل یک یا سه نفر از افرادی است که در فعالیت های این کسب و کار نقش اساسی و کلیدی دارند. بنیانگذاران این نوع کسب و کار، ایده ای دارند که می خواهند با اجرای آن تغییراتی در یک بازار ایجاد کنند و متعهد هستند که این ایده را به انجام برسانند.

سرمایه گذاری
استارت آپ ها تمایل دارند که خودشان بر روی کسب و کار سرمایه گذاری کنند یا در برخی موارد سرمایه هایی از شرکا و سرمایه گذاران دیگر مانند شتابدهنده ها جذب کنند.

کسب و کار جدید یا استارتاپ چگونه پایه گذاری می شود؟

  ایده های کسب و کار جدید، رمز موفقیت استارتاپ ها هستند. پس در مدیریت کسب و کار و راه اندازی آن باید به ایده ها توجه ویژه کرد. در این مقاله راجع به این که کسب و کار اینترنتی یا جدید چگونه راه اندازی می شوند صحبت می کنیم.

معمولا افرادی که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار هستند، باید با ایده های کسب و کار بتوانند در رقابت با دیگر استارت آپ ها موفق شوند. ایده هایی که بتواند نیاز بازار را بهتر از دیگران برطرف کند. اما راه اندازی و مدیریت کسب و کار جدید چگونه امکان پذیر می شود؟

در ابتدا لازم است با انواع کسب و کار ها آشنا شویم؛

– کسب و کار های  خانگی

– کسب و کار های  اینترنتی

– کسب و کار های روستایی

– کسب و کار های خدماتی و فناوری اطلاعات

– کسب و کار های خانوادگی

در ادامه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

کسب و کار های خانگی

این نوع از کسب و کار ها در خانه ها و اکثرا توسط خانم های خانه دار راه اندازی می شوند. امروزه اکثر کسب وکار های خانگی از حالت سنتی خود در آمده و به صورت اینترنتی محصولات خود را به فروش می رسانند.

کسب و کار های اینترنتی

امروزه اینترنت جزئی مهم از زندگی روزمره افراد شده و راه خود را به بازار کسب و کار ها نیز باز کرده است. برای کسب و کار های اینترنتی شما فقط به یک کامپیوتر، میز کار و اینترنت با سرعت خوب احتیاج دارید. این نوع از کسب و کار مزیت های بسیاری نسبت به سایر کسب و کار ها دارد چه از نظر ساعت کاری و چه از نظر کسب درآمد. در ادامه مقاله به توضیحات بیشتری درمورد این نوع کسب و کار خواهیم پرداخت.

کسب و کار روستایی

در روستا ها به دلیل کوچک بودن جامعه هدف و مقباس روستا ها نسبت به شهر، کارآفرینی بیشتر رایج است. با توجه به اینکه امروزه روستا در همه زمینه ها پیشرفت چشم گیری داشته اند، کسب و کار های روستایی در قالب کارآفرینی می توانند در زمینه های مختلف در مقیاس روستایی فعالیت داشته باشند؛ مانند فعالیت های گردشگری، فعالیت های صنعتی، خرده فروشی، عمده فروشی و…

برای کسب اطلاعات در خصوص ایده چیست، سرمایه گذاری روی استارتاپ، شتابدهنده چیست و ... کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر روی رشد استارتاپ ها و کسب و کار ها دارند؟

 طبق تحلیل پیدایش شبکه های اجتماعی این روزها یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی و کسب اطلاعات در بین مردم شده اند. بسیاری از مردم ارتباطات خود با دیگران را از طریق این شبکه ها مدیریت می کنند و در عین حفظ ارتباط با دوستان خود، از این طریق به دنبال به دست آوردن ارتباطات تازه و همچنین تعامل با دیگران هستند.در ایران، هم طی چند سال اخیر انواع شبکه های اجتماعی، نقش پررنگی در بین کاربران ایرانی پیدا کرده اند و برخی از این شبکه های اجتماعی جدید، مقبولیت و محبوبیت بسیاری کسب کرده اند.

 شبکه های اجتماعی جدید و استارتاپ هابه عنوان مثال، شبکه اجتماعی اینستاگرام که یکی از سریع ترین شبکه های اجتماعی جدید از نظر رشد محسوب می شود و زیرمجموعه شبکه اجتماعی فیس بوک است؛ توانسته بیش از ۲۴ میلیون کاربر ایرانی را جذب کرده و جزو شبکه های اجتماعی ایرانی پرطرفدار باشد و سرمایه گذاری روی استارتاپ هایی از این قبیل می تواند مثالی بارز باشد.از سوی دیگر بسیاری از استارتاپ ها فعالیت خود را این روزها از بسترهای رایگانی مانند انواع شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و…. شروع می کنند.مزیت فعالیت در این شبکه ها این است که مدیریت شبکه اجتماعی نیازی به سرمایه نداشته و با دانش استفاده از مدیریت شبکه اجتماعی می توان اولین قدم های راه اندازی استارتاپ را برداشت.
چرا شبکه های اجتماعی؟
• حضور تعداد بسیاری از کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی جدید• صرف زمان بسیار زیاد طبق آمارهای اعلام شده• دسترس پذیری این شبکه ها• سهولت در استفاده و مدیریت شبکه اجتماعی
همه دلایلی است که نشان می دهد کسانی که علاقه مند به راه اندازی استارتاپ ها هستند باید توجه ویژه به این ابزارهای ارتباطی جدید داشته باشند و از فعالیت های جدی در این شبکه های اجتماعی غافل نشوند.

علاوه بر این که این بسترها، واسطه هایی هستند که ارتباط بین صاحب استارتاپ و مخاطب را برقرار می کند و در فازهای مختلف راه اندازی و توسعه استارتاپ می تواند کارساز باشد در عین حال می تواند به عنوان تنها بسترهای فعالیت استارتاپ نیز مطرح شوند.گرچه در ایران، انواع شبکه های اجتماعی که نشده و قابل دسترس برای عموم مردم باشد تنوع چندانی ندارد اما باز هم می تواند کارساز بوده و همین امکانات محدود راه های تازه ای برای ارائه اطلاعات و محتوای استارتاپ ها در اختیار صاحبان آن قرار دهد.

ضمن این که شبکه های اجتماعی ایرانی را نباید کاملا فراموش کرد.به دلایل بالا، بسیاری از کسب و کارهای جدید، فعالیت خود را فقط بر شبکه های اجتماعی بنا نهاده اند. بسیاری از فروشگاه های مجازی، شرکت های ارائه دهنده خدمات، و یا کالاهای خاص، افراد متخصص تنها از این طریق اقدام به ارائه خدمات و کالای خود می کنند و ضمن آگاه سازی و اطلاع رسانی به مخاطب از طریق همین بسترها به ارائه و فروش کالاها و خدمات خود پرداخته و بخش فیزیکی کار را که منحصر به دفتر و ابزارآلات فیزیکی می شود را حذف کرده اند.

برای کسب اطلاعات در خصوص شتابدهنده و ... کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

ثبت برند چه تاثیری بر آینده استارتاپ دارد؟

 چرا ثبت برند ضروری است؟

طبق بررسی های انجام شده توسط پیدایش، بسیاری از صاحبان ایده، استارتاپ ها و کارآفرینان در سرتاسر دنیا وجود دارند که می گویند: ” ما تازه شروع کرده ایم، پس نیازی به ثبت برند نداریم.” اما آیا این طرز تفکر درست است؟ آیا فقط استارتاپ های بزرگ به برند نیاز دارند؟ پاسخ مسلما خیر است! در ادامه دلیل آن را خواهید فهمید.
Google، Apple و Flipkart هنگامی که شروع به کار کردند، همه شان شرکت های شناخته نشده ای بودند. تنها چیزی که آن ها را از دیگران متمایز می کرد شور و اشتیاق و افق دید صاحبانشان بود. آن ها باید برای جذب سرمایه گذاران مناسب، کارکنان مستعد و همچنین مشتری های زود هنگام تلاش می کردند. به همین دلیل، برای توصیف محصولاتشات از برند استفاده کردند. برند در واقع روش ساده ای برای شناساندن محصول، سرویس ارئه شده و یا کسب و کار است که کمپانی های بزرگ آن را از همان لحظه اول مورد توجه قرار می دهند.
ایجاد یک برند مناسب یک چالش بزرگ برای بسیاری از صاحبان کسب و کار است. چرا که آن ها فواید استراتژیک این کار را به درستی درک نمی کنند و فکر می کنند که برند در یک لوگو و یا طرح گرافیکی خلاصه می شود. اغلب این افراد نمی توانند درک کنند که که ثبت برند می تواند چه تاثیر شگفت انگیزی بر کسب و کار آن ها داشته باشد. از این رو بسیاری از آن ها از این کار صرف نظر می کنند.
ثبت برند چه تاثیری بر آینده استارتاپ دارد؟
مغز انسان دارای سیستمی است که مانند کامپیوتر قطعات جدای مربوط به چیز خاصی را درکنار هم و تحت یک tab مخصوص ذخیره می کند. این tab می تواند به شکل یک نام تجاری، لوگو، آهنگ و یا رایحه باشد که برخورد با آن باعث شروع شناسایی تمامی آن قطعات جدا از هم می گردد. به همین دلیل است که یک بوی خاص خاطرات مشخصی را به یادتان می آورد. یک برند در واقع یک tab بسیار قدرتمند است. برند مانند یک بارکد است که مغز ما با هر بار اسکن کردن آن، تمام تجربیات و شناخت ما از آن برند را به یاد می آورد. یک برند خوب خاص و در عین حال ساده است. یک برند مناسب باید منحصر به فرد بوده و به راحتی قابل شناسایی باشد. نمونه بارزی از این دست لوگوی شرکت Apple است.
دو دلیل مهم برای ثبت برند استارتاپ ها
– یکی از مهمترین مزایا و دلایل ثبت برند برای استارتاپ ها، کمک به هویت بخشیدن آن هاست. یک برند فقط لوگوی یک شرکت نیست بلکه چیزی فراتر از یک اسم یا طرح است. در واقع برند معرفی کننده شخصیت کسب و کار شماست. به همین دلیل است که استارتاپ ها نیاز دارند که یک برند مناسب را برای معرفی کسب و کار خود انتخاب کنند. ایجاد یک دید مناسب موفقیت استارتاپ در آینده را تضمین می کند و انجام این کار از ابتدا، بسیار ساده تر است.
 
– علاوه بر موارد گفته شده، ثبت برند برای استارتاپ ها از آن جهت مهم است که بسیاری از استارتاپ ها به دلیل عدم مشخص کردن درصد مشارکت و یا نداشتن شراکت نامه همان ابتدا با شکست رو به رو شده اند، زیرا برای ثبت برند نیاز است که یکی از شرکای استارتاپ دارای مجوز یا جواز کسبی در همان حوزه فعالیت استارتاپ باشد.
 
برای داشتن یک ایده خوب یا پیدا کردن یک سرمایه گذاری خوب کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

درآمد اینترنتی برای استارتاپ چه جایگاهی دارد؟

 

در اين مقاله پیدایش به اين مي پردازيم كه چطور مي توان درآمد هاي اينترنتي بدون سرمايه داشت. استارتاپ ها مي توانند از اين طريق كسب درآمد داشته باشند. اين نوع درآمد از طريق كسب و كار اينترنتي ممكن مي شود. بنابراين سعي مي كنيم راجع به كسب و كار اينترنتي و اين كه چگونه مي تواند درآمد اينترنتي بدون سرمايه داشت بيشتر بحث كنيم.
درآمد اينترنتي چگونه؟
درآمد اينترنتي امروزه با رواج استفاده از اينترنت براي كساني كه با روش هاي كسب درآمد اينترنتي آشنا هستند ممكن شده است. فقط بايد كمي وقت بگذاريد و راجع به كسب درآمد هاي اينترنتي مطالعه و تحقيق كنيد. استارتاپ ها به نيت كسب درآمد راه اندازي و توسعه مي يابند. ممكن است استارت آپ از يك ايده كوچك شروع شود با يك تيم دو نفره يا بيشتر. حتي ممكن است صاحب استارتاپ فقط يك فرد باشد. وي با ايده اي كه فكر مي كند مي تواند نياز بخشي از بازار را مرتفع سازد، سعي مي كند با پرورش آن ايده و تبديل آن به عمل، كسب درآمد داشته باشد. از آنجايي كه بسياري از استارتاپ ها امروزه كارشان را بر بستر اينترنت شروع مي كنند، درآمد هاي اينترنتي مي توانند يا اولين و شايد تنها درآمد آنها از كسب و كارشان باشند. به گونه اي كه استارت آپ آنها يك كسب و كار اينترنتي قلمداد شود. به برخي از اين درآمدهاي اينترنتي در اينجا اشاره مي شود. مخصوصا درآمد اينترنتي بدون سرمايه مدنظر هستند.
كسب درآمد اينترنتي
درآمد هاي اينترنتي، براي برخي از استارت آپ ها تنها و شايد يكي از منابع درآمدي باشند. از آنجايي كه معمولا استارت آپ هايي كه اين روزها در بازار شروع به كار كرده اند، سعي مي كنند از امكاناتي كه اينترنت در اختيار آنها قرار داده است به نحو مطلوبي استفاده نمايند فعاليت خود را در بسترهاي اينترنتي نيز گسترش داده اند. استارتاپ ها يا به عنوان كسب و كار اينترنتي صرف اين روزها ظهور پيدا كرده اند و يا به كسب درآمد هاي اينترنتي به عنوان يكي از روش هاي كسب درآمد نگاه مي كنند. در هر دو صورت روش هاي كسب درآمد هاي اينترنتي متنوع است كه در اينجا به برخي از آنها اشاره مي شود. نقشي كه كسب درآمد هاي اينترنتي مي تواند براي استارت اپ ايفا كند، مي تواند مشكلات مالي استارت آپ را حل كند و يا ممكن است آنقدر استارتاپ بر كسب و كار اينترنتي متمركز شده باشد كه تنها محل درآمد استارتاپ از درآمد هاي اينترنتي اش باشد.
درآمد از تبليغات
برخي از استارت اپ ها بر اين فرض استوار است كه مخاطب جذب محتواي توليد شده توسط استارت اپ يا خدمات رايگاني كه ارائه مي كند شود و سپس از وجود مخاطبان فعالي كه هر روز به وب سايت يا شبكه اجتماعي استارت اپ سر مي زنند، از طريق تبليغات كسب درآمد كند. اين نوع كسب و كار اينترنتي اين روزها بسيار رايج است. و افراد بسياري از اين محل، كسب درآمدهاي اينترنتي دارند. توليد محتواي آموزشي رايگان، و يا موضوعاتي مانند طنز و غيره از اين دست است. به طور مثال اگر بخواهيم نمونه اي از كسب درآمد اينترنتي بدون سرمايه را مثال بزنيم مي توان به صفحه هاي آشپزي يا وب سايت هاي آموزش كه ايده شان با غذاها سروكار دارد در حوزه هاي مختلف اشاره كرد. درآمد هاي اينترنتي چنين صفحه ها يا وب سايت هايي از طريق گرفتن تبليغات از ديگر وب سايت ها، كسب و كارها، سازمان ها و شركت هاست.
ادامه مطلب و منبع در اينجا
صفحه قبل 1 صفحه بعد